Sembla tot molt íntim, i ho és, però m'agrada tenir convidats...


20.2.22

Després de tot un dia

Després de tot un dia de benèfica pluja,
hem passat la nit embolcallats per la boira.
M'he llevat quan clarejava
i un concert d'ocells celebrava la primavera.
Primeres flors a la forsítia!
El saüc ja està brotant!
Mireu els narcisos que ja despunten!

Li ha costat una bona estona, al sol,
elevar amunt amunt la boira;
des del meu cau veia el vapor
que sortia dels porticons xops.
A estones, la vista des de les finestres era,
només, llum lletosa i tèrbola.
A migdia, però, el sol ja ho senyorejava tot:
hem sortit al jardí per contemplar
el vellut de la molsa sobre les branques del roure
i a sentir la remor de la brisa
que movia flonjament les copes dels pins.
Més tard, l'herba, encara seca i arranada
m'ha cridat per estirar-m'hi.
A l'esquena he sentit la mica d'humitat i l'escalfor
que s'elevava de la terra.
Sempre que puc tanco els ulls mirant el sol:
la llum blanquíssima i enlluernadora primer
i de seguida la claror carmesina vinçada de porpra;
després de la negror del no-res, es feu la llum i aquest
fou el primer color que devien veure
els nostres ulls dins la panxa de la nostra mare.